Saknar min lilla häst!

Nu är det bara 13 dagar kvar tills jag får träffa Lill Uffe igen! Det ska bli så himla kul! Tre månader utan mina fina häst är inte okej, direkt när jag kommer hem tänker jag åka till stallet. Om det är någon som undrar så är jag i New York och pluggar på en dansskola och det är superkul! Men jag kan inte låta bli att sakna min bästa vän och längta efter honom. Det ska bli så kul att få rida långa härliga uteritter och träna på banan och till och med borsta en super smutsig häst ser jag fram emot. Kommer verkligen njuta av sommar och sen till hösten har jag en plan som jag verkligen hoppas på för oss!


 
 
 
 
 

Hej! Kartan du undrade över är en sk. "horsenality-karta". Precis som vi människor har hästar också olika personligheter, vissa hästar är ju som bekant lite nervösare, medan andra är lugna som filbunkar och en tredje part kan se världen som en enda stor lekplats!

När jag köpte min häst var hon väldigt, väldigt nervös. Jag fick tipset om att fylla i en horsenality-karta för att fastställa vilken grupp hon hamnar i och därefter läsa på om min hästs personlighet för att hitta ett träningssätt som passar min häst allra bäst för att jobba på vår kommunikation och hennes inställning till träning.
Med hjälp av kartan har jag kunnat jobba bort min hyperaktiva RBE.(right brain extrovert)

Är du nyfiken på en egen karta så rekommenderar jag dig att googla fram en (Parelli Horsenality map) och fyll i den med paint på det du tycker stämmer överens bäst med din häst, där du får flest prickar har du svaret på din hästs personlighet. Jag fyller i en karta ungefär 2 gånger per år, för att få ett kvitto på hur hon förändrats.

Har du frågor, funderingar eller vill ha hjälp med ifyllnad/ta reda på din hästs horsenality så hjälper jag dig gärna om du tycker det låter spännande :)

Svar: Aha vad intressant! Kul att du tog dig tid att svara :). Får ta och kika närmare på det när jag kommer så jag kan fylla i kartan korrekt, lite svårt från andra sidan jordklotet haha. Men det låter absolut spännande så du får gärna hjälpa mig med det sen! :)
Tilde

Hej!
Jag är med i en tävling på hööks facebooksida och jag skulle behöva allas hjälp för att ha en chans att vinna! Det man kan vinna är 3000kr på hööks att handla för och jag ligger just nu tvåa. Så om du har lust att lägga 30 sekunder på mig så kan du gå in på min blogg och läsa dig till hur du ska göra för att rösta och alla som har röstat kommer få en länkning när tävlingen har avslutats!!!

Tack på förhand!! :)

Sv: Tack!

Gud vad härliga bilder!

Svar: Tack tack! :)
Tilde

Hej jättefin blogg du har! Skulle vara sjukt snällt ifall du skulle vilja klicka in på min blogg och skriva en liten kommentar om vad du tycker om den.
Kram Lina/ Lifeaslina.webblogg.se

Svar: Tack tack! :)
Tilde

oj oj oj vad många härligt bilder det var här då =D Vad roligt att vara utomlands och plugga dans =), hur länge ska du vara borta??

SV: ja det är underbart att rida ut =)

Svar: Tack! :D Ja det är kul! Åker faktiskt hem den 30 april så nu är det inte långt kvar. Ja rida ut är super härligt, första jag ska göra när jag kommer hem! :)
Tilde




Kom ihåg mig?